7 Haziran 2007 Perşembe

öğrendim...

Insanlara kendimi zorla sesevdiremeyecegimi ogrendim.
Yapabilecegin tek sey sevilebilecek biri olmak.
Gerisi onlara kalmis.

Insanlari ne kadar dusunursen dusun,
Onlarin seni o kadar dusunmediklerini ogrendim.
Guven elde edebilmek icin yillarin gerektigini,
Ama yok etmek icin saniyelerin bile yettigini ograndim.

Onemli olan hayatindaki esyalarin degil,
Hayattaki kisilerin oldugunu ogrendim.

Insanin ancak 15 dakika cekici olabildigini,
Ondan sonra alisildigini ogrendim.
Kendimi karsilastirmak icin baskalarinin en iyi yaptiklarini degil,
Kendi en iyi yaptiklarimi kistas almam gerektigini ogrendim.
Insanlar icin olaylarin degil,onlarin daha onemli olduklarini ogrendim.

Her ne kadar ince kesersen kes,
Kestiginin her zaman iki yuzu olacagini ogrendim.
Sevdigin kisilere sevgi dolu sozler soylemen gerektigini,
Belki bunun onu son defa gorusun olabilecegini ogrendim.

Her ne kadar onu cok dusunsen de,
Yine de gidebilecegini ogrendim.
Kahramanlarin,yapilmasi gerekenleri ne pahasina olursa olsun,
Yapanlar oldugunu ogrendim.

Insanlarin seni hep hesapsiz sevdigini,ama bunu nasil gostereceklerini,
bilemediklerini ogrendim.

Sinirlendigimde gercekten buna degse bile asla acimasiz olmamam gerektigini ogrendim.

Gercek dostlugun ve gercek askin aramizda uzak mesafeler olsa bile buyudugunu ogrendim.
Birinin seni istedigin gibi sevmemesi,
Onun seni tum benligiyle sevmedigi anlamina gelmedigini ogrendim.

Bazen baskalari tarafindan affedilmenin yetmedigini ogrendim.
Kendini de affetmeyi ogrenmelisin.

Kalbin ne kadar kirilmis olursa olsun,
Dunyanin senin acilarindan dolayi durmayacagini ogrendim.

Gecmisimiz ve durumumuzun oldugumuz kisiligi etkiledigini,
Ama olmamiz gerekene karsi sorumlu oldugumuzu ogrendim.

Iki kisinin tartismasinin,birbirlerini sevmedikleri anlamina gelmedigini ogrendim.

Ve tartismadiklari zaman da sevdikleri anlamina gelmedigini...
Bazen kisiligini eylemlerinin onune koyman gerektigini ogrendim.

Iki kisinin tamamen ayni olan bir seye baktiklarinda bile
Farkli seyler gorebileceklerini ogrendim.

Hayatlarinda her zaman durust bir sekilde ileriye gitmek isteyen kisilerin,
Sonuclari onemsemediklerini ogrendim.
Seni dogru durust tanimayan kisilerin,
Hayatini birkac saat icinde degistirebileceklerini ogrendim.

Verebilecek bir seyin kalmadiginda bile bir arkadasin agladiginda,
Ona yardim edebilecek gucu bulabildigini ogrendim.
Yazmanin da konusmak kadar duygusal gayret gerektirdigini ogrendim.
En fazla onemsedigim kisilerin,benden hep uzaklastiklarini ogrendim.
Insanlari uzmeden ve duyarli olarak kendi fikirlerini soylemenin
Cok ama cok zor oldugunu ogrendim.

Sevmeyi,
ve sevilmeyi ogrendim
Ogrendim.

Hiç yorum yok: